Cestopis Romany

CESTOPIS SRÍ LANKA (od Romany)

1.den +2.den: středa 27.6. odlet Praha 12.05

ČSA – výborná, jehněčí, víno, pivo, tvrdý alkohol – vše zadarmo, let trval 6hod.Abú Dhabí – let do Colomba trval 4,5 hod, na Srí Lance je časový posun +3,5 hodiny. I když se píše, že se přistává v Colombu, je to vlastně město 35km vzdálené – Katunayake. Buď se dá jet autobusem do Negomba, ale my jsme jeli taxíkem přímo do Kandy (přes 100km). Smlouvali jsme- chtěli 70dol, pak 55, nakonec 40 dol.
Peníze se dají vyměnit hned na letišti, kurz je dobrý – 1 dol. = 131 Rp- už jsme nikde tak dobře nevyměnili.

Čtvrtek 28.6. KANDY

Ubytování a procházka po městě – bydleli jsme nad jezerem a chrámem Buddhova zubu.
Ve městě se v 17.30 každý večer koná vystoupení – 500Rp/osoba- doporučuji, každý místní vás tam doprovodí, protože vždycky dostanou provizi Smile.
Kandyjské tance, polykači ohňů a chození po žhavém uhlí.
Večerní procházka do areálu chrámu Budhova zubu – dovnitř jsme nešli.

3.den: pátek 29.6.

Hned ve středu večer nás přesvědčil jeden tuk-tukář, že nás doveze na výlet – celodenní vození a benzín 1.500Rp – stálo to za to, přítel mu dal navíc 500Rp, to neměl dělat, druhý den si řekl za výlet jednou tolik.

Asi 15km od Kandy leží mala čajová fabrika – doporučuji! Prohlídka továrny, pití čaje, nákup čaje, malá procházka do čajových plantáží. Pěkný přístup, anglický styl, inspektoři v uniformách jak za koloniál. dob.

Prohlídka zahrady koření – vstupné dobrovolné, my jsme dali 1.000Rp- dejte méně, i když jsme dostali čaj, masáž nohou. Uvidíte, jak roste skořice, hřebíček, kakao, káva aj.

Millenium (vedle Pinewally – sloní sirotčinec), 3.500Rp/os. –velmi drahé a místo několika slonů tam byl jen jeden. I když krásný zážitek!!!Jezdili jsme na slonovi, krmili ho, myli v řece, ale v Pinewalle je slonů daleko více.

Fabrika – zpracování drahokamů –super!!! Vidíš, jak vše dělají téměř na koleně, navíc se jedná o skutečné a ne falešné kameny - Gem&Jewellery. Safírové náušnice stály 300dol, nakonec jsme majitele ukecali na 240dol. Topasové ze 100dol. Na 60dol.

Botanická zahrada – Kandy – krásná, doporučuji. Bohužel vstupné pro místní je 50Rp, pro cizince 1.100Rp/os.

Večeře pro oba – 730Rp- i s pitím.

4.den: sobota 30.6.

Kandy – chrám s velkým bílým Buddhou – vstupné 200Rp/os.

Cesta náročným terénem do oblastí čajových plantáží poblíž Kandy a k vodopádům – oblast Elkaduva – Hunasgeria – vodopád Hunas falls.
Řidič si řekl o 4000Rp.
Protože jsme nevěděli, do čeho jdeme, řekli jsme, že už ho další den nechceme, řekl si o cestu do Dambully hodně (72 km), nakonec šel dolů o 2.000Rp, ale nedarovali jsme mu to - musel nám zastavit po cestě ve 2 chrámech a počkat na nás Smile

Večeře – 990 Rp/ 2 osoby.

5.den: neděle 1.7.

Cesta do Dambully, nakonec domluvená cena 3.000Rp/72 km.
Po cestě u cesty krásný skalní chrámový komplex – Aluvihára ,vstupné 200Rp/os.
Hinduis. chrám – Nalanda vstupné – 500Rp/os.
Oba moc krásné.
Dambulla – ubytování, procházka k chrámu, chtěli nás okrást, tak nás otrávili, že jsme do komplexu nešli. Návštěva města, domluvení tuk-tukáře na zítřejší výlet.

Oběd 800Rp/oba.

6.den: pondělí 2.7.

Domluvená cena 5.000Rp/tuk-tukář, jedeme 146km
Po cestě zastavujeme u potoka velikosti Hážovky a vylézají varani Smile
Sigiriya – vstupné 30dol/os. Památka UNESCO. Nádherné, stojí to za to, běžte brzy ráno, nebude tam tolik lidí. Všude byly opice – Hulman posvátný, Makakové.

Polonnaruwa – vstupné buď 25dol nebo 3.125Rp.
Krásný, stojí za to, když pojedete busem, půjčete si tam kola, historické stavby jsou po celém městě nebo se nechejte vozit tuk-tukem jako my.

Po cestě zpět – si 70ti členné stádo divokých slonů – v národ. parku – úžasný zážitek – park Minneriya, my jsme nestihli dojet do 18.30, kdy se jede auty až ke slonům, ale na silnici byli od nás kousek a viděli jsme to samé a zadarmo Smile

7.den: úterý 3.7.

Autobusem do Trincomalle – 1. zážitek jízdy autobusem Laughing , špinavý červený autobus (červené jsou nehorší), upadávaly části sedadel, ale autobus byl brzy ráno úplně prázdný. Taky nepouštěli na plné pecky místní hudbu, což jsme potom zažili mnohokrát. – 112km jsme jeli 3 hod. za 150Rp/osoba.

Z Trinca jsme tuk-tukem jeli na východní pobřeží (tsunami 2004) – 20km -700Rp.

Nilaveli – vesnice, kde nic není, jen krásné čisté moře,málo lidí jako na všech plážích, blízko guest house H&U je vstup přes hotel Beach na pláž.
4 dni jsme strávili u moře, je tam i laguna, kde je mnoho ledňáčků a vlhy východní, krásné zátoky. Navštívili jsme sousední Uppaveli.
Vyměnit peníze jsme jeli busem do Tincomalee (Trinco), kde jsme navštívili hinduistický chrám.

11.den: sobota 7.7.

Cesta tuk-tukem (750Rp) do Trinca a odsud busem do Batticoloa – 650Rp/oba, cesta trvala 4 hodiny.
Batti – zkráceně výše psané město, příjezd, ubytování, procházka města, večeře + velká cola 500Rp/oba.

12.den: neděle 8.7.

Cesta brzy ráno busem do města Badulla. Nesedejte si dozadu autobusu (my jsme jiné místo bohužel nenašli, busy jsou narvané k prasknutí), jezdí s otevřenými dvěřmi, práší se a šíleně to skáče, ženy zvracejí z okének, autobusy jsou hrozně špinavé, řve muzika, lidi se na tebe cpou, ale doprava je levná. Jeli jsme 5 hodin!!!Kolik stál bus, už si nepamatuji.

Příjezd do města, ubytování a vodopády Dunhinda – krásný – 73 m, je tam i malý vodopád, cesta kamenitá, pěkná příroda. Vstupné 200Rp/os.

Večeře 600Rp/oba.

Večerní procházka městem.

13.den: pondělí 9.7.

Ella – nádherná vesnice, doporučuji! Busem 22km z Badully 50Rp/os.
Výstup na Malou Adamovu horu – Adam´s peak, čajové plantáže, sběračky čaje a čaj v krásné restauraci u čajové fabriky – 1 čaj 200Rp/os. Nocleh tam stojí 180 dol. Smile

Večeře 1.500Rp/oba – výborné.

14.den: úterý 10.7.

Badulla – příště už bychom tam tolik nocí netrávili, raději bychom jeli dřív do Haputale Smile
Dopoledne – město, chrámy, rýžová pole za městem, odpoledne procházka k řece, nádherné rulové kameny a lavory, splavy, kouzelné místo.

Večeře v hotelu – 1550R/oba.

15.den:

Středa 11.7. Haputale – nádherné!!!!!!!!! http://www.travelfoto.cz/cs/haputale/

Busem 200Rp/oba , 100tuk-tukem do guest- housu.

Nechali jsme se vyvézt tuk-tukem až k Lipton´s seat – vyhlídka (16 km stále do kopce – 1.200Rp) a pak šli pěšky přímo na vyhlídku, kde jsme dlouhé hodiny chodili za jasného dne po čajových plantážích, fotili sběračky, přímo na vyhlídce si dali čaj, prostě nejhezčí zážitek z dovolené.

Prý je tam lepší jet brzy ráno, protože kolem 10. hodiny padne mlha, my jsme jeli až po obědě a celý den bylo jasno. Určitě tuto oblast nevynechejte.Pěšky jsme šli asi 10km k čajové fabrice a odsud busem přímo do Haputale.

Večeře přímo v našem penzionu.

16.den: čtvrtek 12.7.

Busem jsme jeli k vodopádům Diyalumi falls (220m) – jsou hned u cesty – směr na Wellawaya, odsud k sochám vytesaným ve skále – Buduruwagala , pak do města Wellawaye a zpět busem do Haputale. – asi 42 km od Haputale.

17.den: pátek 13.7.

Vlakem z Haputale do Nanu Oya (vlak 80Rp/os. – určitě nevynechat, cesta vlakem vede nádhernou krajinou a železnice je postavená z dob anglické kolonizace), z Nanu Oya busem do Nuwara Eliya – město se stavbami z dob anglické kolonizace.

Návštěva Viktoriina parku – 200Rp/os., busem k fabrice Pedro – prohlídka fabriky, která je nejznámější výrobou nejlepšího čaje na světě mě bohužel neoslovila tak, jak ta malá u Kandy. Je prostě zvyklá na přísun lidí, všechny prohlídky jsou rychle odbyté, tu se platí vstup, tam ne, nesmí se tu fotit ani natáčet. Vstupné 200Rp/os.

Zpět opět vlakem do Haputale.

18. den: sobota 14.7.

Busem z Haputale přes Ratnapuru do Kolomba – konečně krásný,čistý, klimatizovaný autobus, 1.000Rp/2os.Cesta trvala 5 hodin, z Kolomba do Negomba busem a odsud tuk-tukem do Waikkalu – nad Negombem (asi 20km). Tu je draho, i tuk-tuk si počítal víc.

Ubytování v Rico Shadow - možnost využití bazénu v hotelu Delfín – západní pobřeží je dost drahé, v tomto místě byly obrovské vlny a vlnolamy na koupání. Nocleh 65 dol. Se snídaní a večeří dle našeho výběru, takže jsme jedli krevety a kraby, součástí večeře byl předkrm, hlavní chod a dezert.

19. a 20. den: neděle a pondělí 15. a 16.7.

Waikkal – západní pobřeží, koupání v moři

21.den: pondělí 17.7.

V brzkých ranních hodinách odlet ze Srí Lanky přes Abú Dhabí do Prahy.